woensdag 18 februari 2015

Zoveel nieuwe indrukken: olifanten, tempels en apen

Vissersbootjes onderweg
De eerste dagen is het voor ons, Lum (broer van Nils) en Teets, wennen aan het klimaat en de 7 uren tijdverschil, 30gr overdag en 22gr ’s nachts.
Maar Hanneke en Nils hebben geduld en laten ons uitslapen en rustig wennen.
Chaotisch straatbeeld
Direct de volgende ochtend op stap de stad in waar we onze ogen uitkijken naar het drukke en kleurrijke leven. Hanneke rijdt in een auto met versnelling en zonder stuurbekrachtiging door het chaotische Thaise verkeer, naar boven, naar de grote Bhuda die over stad en dus ook over de Pélagie waakt. Onderweg een jonge olifant bananen gevoerd.
Gefrituurde insekten te koop op de mkt bijde Wat Chalongar
Daarna de Wat Chalong bezichtigd, interessant om te zien hoe er een enorme markt omheen gebouwd is. Ook de tempel zelf is mooi en interessant. Geen insecten geconsumeerd bij het stalletje met maden en insecten.:-)
Volgende dag een rondtourtje langs de beroemde stranden van Phuket.
Heerlijk gegeten in lokale restaurantjes. We zijn helaas nog niet helemaal gewend.
Lum en Teets op de Pélagie
3de dag op stap met de Pélagie naar het eilandenrijk in de golf van Phuket, met recht uit de zee oprijzende rotsen van geërodeerde kalksteen, met prachtige formaties.
De eerste nacht voor anker voor het eiland Koh Phanak, vlak voor een doorgangsgrot naar een lagoon in het midden van het eiland, waar we helaas niet konden komen doordat we het goede getij gemist hadden. Met hoog tij wordt de tunnel afgesloten door het water. Heel veel vleermuizen gezien in het begaanbare stuk van de grot. ’s Avonds een vis en garnalen gekocht van een voorbijvarende visser. Hij was gelukkig, wij ook!
Vleermuizen in de grot
Volgende morgen het spektakel gevolgd van bootjes met kano’s en toeristen, die allemaal de grot in wilden. Daarna doorgevaren naar Koh Hong, waar we o.a. een dolfijn uit het water hebben zien springen. Weer met Peltje op onderzoek uit, rond het eiland en in de hong. Heel indrukwekkend: omgeven te zijn door zulke hoge rotsen, in doodse stilte.
Apen op het strand
Plotseling zagen we een aap en even later nog een. Hebben ze uitgebreid bekeken en gevolgd vanuit Peltje.
Vanavond de gisteren gekochte verse en door Nils voorbereide vis en garnalen verorberd. Misschien weer een spelletje en morgen weer nieuwe avonturen!