maandag 30 juli 2012

Een super leuke vakantie in Bonaire

Dit ben ik (Fleur Voost) aan het snorkelen.

Dit stukje is geschreven door: Fleur Voost.
Mijn leeftijd is: 7 jaar.
De datum van de dag dat ik dit stukje geschreven heb is: 29 juli 2012.
Een super leuke vakantie in Bonaire.
We moeten naar een leuke vliegreis met het kleine bootje naar de grote boot toe varen. Dat vond ik wel een beetje spannend.
We varen naar de Pélagie.
Bonaire is vooral bekend geworden door de prachtige onderwaterwereld.
En dat vindt ik echt heel erg kloppen.
Daar leven heel erg veel verschillende soorten vissen.
Ik heb er zelf ook al erg veel gezien.
In Klein-Bonaire zitten nog meer soorten vissen en koraal dan in gewoon Bonaire.
Alleen je hebt daar veel meer golven.
Papegaai vis
Je kan in Klein-Bonaire bijna alleen maar in het ondiepe (dus licht blauwe)  water snorkelen.
We zijn er met zen vijven naar heen gezeild.
Maar het lukte niet erg goed om er te snorkelen,want ik kreeg steeds water binnen en ik wou niet tegen het koraal aanbotsen. Mijn ouders en Hanneke en Nils konden het wel.
Ik heb daar wel een paar mooie vissen gezien. Ik heb deze vissen gezien op allebei de eilanden: Koffervis, Papegaaivis, Sergeantmajoorvis, Doktersvis, Trompetvis, Naaldvis en vele anderen. Ik ga op dinsdagochtend met de rest zeilen naar Curacao.
Mijn hobby op Bonaire is snorkelen.
Ik zie altijd mooie lichtjes op de weg voor ons.
Dit is een Leguaan
We hebben ook al heel veel van Bonaire bekeken, en dat was erg mooi,maar heel anders dan in Nederland.
De huizen hier zijn veel gekleurder dan in Nederland.
We hebben al Leguanen gezien en Flamingo’s en ook Hagendissen. We hebben tot slot nog een paar vogels gezien. En pelikanen.

Doei,
Tot in Curacao!




Kijken naar de watergaten.
Nils,Karin,Arnoud,Hanneke en Fleur.

Geen opmerkingen: