vrijdag 22 juli 2016

De Pélagie blijft in Stavoren

Langs de dijk van het Gouwmeer
Samen met Saskia en Sven doen we een prachtig rondje Ijsselmeer. Vanuit Scheveningen naar Amsterdam over het Noordzeekanaal, naar de leuke stadjes Hoorn, Enkhuizen en Hindeloopen.
Prachtige luchten, mooie stadjes, hieronder gevelsteen in Hoorn

Ik had niet verwacht weer zo te genieten van het zeilen op het IJsselmeer. Felle zon en donkere wolken wisselen elkaar af, prachtige Hollandse luchten hangen boven de dijk, een lekkere wind en toch relatief vlak water, heerlijk. Het is wel koud, véél kleren aan dus.

In Stavoren laten we de Pélagie met een gerust hart achter bij Nautsch Kwartier. Nils haalt de auto uit de stalling, wij nemen de trein naar ons eigen huis in Haren. Het is heerlijk om weer thuis te zijn, alles is door onze huurders prima achter gelaten, zelfs de tuin is goed bijgehouden. Het is wel even hard werken om alles te voorschijn te halen, zodat we met ons vieren kunnen eten en slapen. Het voelt héél groot na jaren op de Pélagie; ik loop steeds dingen te zoeken in al die kamers.
De Pélagie blijft in Stavoren

Zondag 17 juli brengen we Saskia en Sven terug naaar het vliegveld in Rotterdam via de nieuwe GE windmolen in de Wieringermeer, waarvan Saskia de nieuwe wieken mede heeft ontworpen. Leuk om die te zien!

Nils vertrekt naar Nijmegen voor de 4-daagse, ik haal de spullen uit de Pélagie die we nodig hebben om een weekje te kamperen in de Dolomieten. De auto zit helemaal vol, de rest komt later in augustus wel.

Vandaag zit ik in Malden bij Nijmegen dit verhaaltje te typen, zodat ik samen met mijn zwager Rini Nils straks kan inhalen. Het lopen gaat Nils prima af! De eerste 2 dagen heeft hij het rustig aangedaan maar gisteren, de derde dag, wilden zijn benen niet meer langzaam en was hij al om 3 uur binnen. Vandaag moet hij regen trotseren, dat zal ook wel weer lukken.

Morgen rijden we naar Italië voor weer een nieuw avontuur. Leuk met kinderen en kleinkinderen, want ook daarvoor zijn we terug in Nederland.

1 opmerking:

Enya zei

Ik heb jullie ooit op Lauwersoog ontmoet en vandaar heb ik jullie verhalen met veel plezier gelezen. Prachtige ervaring nemen ze jullie nooit meer af. Hartelijke groet Willem van der Woude